onsdag 30. oktober 2013

Ferdig: tyttebærlue

Som sagt er jeg veldig begeistret for tyttebærmønsteret til Anna Kjellander, så da jeg så at det var et luemønster også måtte jeg visst strikke det. Jeg hadde en del visjögarn igjen etter genseren jeg strikket i vår, og en lue burde være passelig for å få brukt opp to av fargene. Jeg var litt usikker på om jeg hadde nok grønt, så jeg strikket først delen etter kanten, for så å plukke opp maskene i bunn og strikke kant. Fordi jeg fortsatt var usikker på om jeg hadde nok grønt ble det med et lite innslag at mørkegrå Magasin duett supersoft til vrangmaskene, men det kan være at jeg hadde klart meg med det visjögarnet jeg hadde. Lua ble også litt i lengste laget for meg, jeg kunne nok ha startet med fellingene litt tildligere, men nå har jeg i alle fall ei lue som kan dras ordentlig godt ned på kalde vinterdager.

IMG_1772

Mønster: På lingonröda tuvor mössa
Pinner: 2,5
Garn: Visjögarn i lysegrått og skogsgrønt, Rowan fine tweed til bærene og Magasin duett supersoft til vrangmaskene på kanten.
Strikket til: True blood
På Ravelry

1 kommentar: