søndag 18. august 2013

Ferdig: flettesokker


Sokker pleier jeg ikke gjøre så mye av når jeg strikker dem, glattstrikk og rillestrikk, kanskje til nød noen striper (oftest for å få garnet til å rekke). Først og fremst et plagg til å holde føttene varme. Men av og til gjør jeg noe litt ekstra (forrige gang jeg strikka "fin-sokker" var nok da jeg bodde i New York i 2010, så ikke så ofte). Men så ramla jeg over et par nøster Regia silk i en tilbudskorg i Henrik Wergelands gate, og da tenkte jeg at det kanskje kunne bli noe litt mer enn bare stripesokker av en rest opal og litt melert sokkegarn fra Nille.


Det ble sokker fra tåa og opp med flettemønster og forkortede rader til hælen. Jeg synes det gir en god passform, og er enkelt og greit. Garnet var mykt og godt å strikke med, og med både polyamid og silke burde det være ganske slitesterkt, men det vil jo tiden vise.


Oppsummering:
Mønster: Eget
Garn: Regia Silk, ca 60 g.
Pinner: 2.5
Strikket til: Podcast og solskinn
På ravelry

1 kommentar:

  1. Jättefina strumpor! Lyxigt med siden... Din Peru-resa verkar ha varit fantastisk också.
    //Karin

    SvarSlett