torsdag 20. juni 2013

Ferdig: Plenty o' peeries

Av og til går et plagg veldig fort. Denne genseren ble til over ei langhelg, da jeg var litt tufs og fikk ånden.


Den er improvisert fra halsen og ned, med rund sal og båthals, og et mønster jeg puslet sammen fra samlingen med ulike peerie-border i Alice Starmore's book of Fair Isle Knitting. Ermene slutter rett etter albuene og midjen omtrent i midjen, samme sted som alle bukser og skjørt jeg eier. Garnet er i bomull og ull, og holder på formen uten å bli for varmt på en overskyet sommerdag. I det hele tatt er jeg fornøyd med både, form, farger og mønster. 


Oppsummering
Mønster: Eget
Garn: Jody Long Cherub DK, et snaut nøste mørkerødt, et drøyt nøste grått og mer eller mindre nøyaktig to nøster hvitt
Pinner: 4
Strikket til: 30 Rock

Jeg synes det er så flott med fargestrikk på vranga. 

1 kommentar: