onsdag 29. mai 2013

Ferdig: tre skjerf


Mens jeg viler armene litt kan jeg jo vise frem litt av det jeg har strikket ferdig tidligere i vår, og det inkluderer disse tre skjerfene, nå fotografert på tørkesnora.


Dette ble egentlig ferdig i mars, men så ville jeg vente med å ta bilde av det til kameraet mitt kom tilbake fra Japan photos verksted, og det tok sin tid. Det ble i alle fall et stort skjerf , så Adrians hals trengte ikke å fryse mens vinteren jobbet overtid.

Dobbelstrikk var nytt for meg, men jeg følte jeg fikk dreisen på det ganske fort, selv om det gikk betraktelig seinere enn å strikke vanlig, og ettersom det var et såppass langt mønster så ble jeg ganske lei mot slutten. Det er nok en stund til jeg gir meg ut på et liknende prosjekt.

Oppsummering:
Mønster: One Ring Scarf av Diana Stafford
Endringer: ingen.
Garn: Kampes 2-tråds i 264 og 267. Snaut 200 g. av hver
Strikket til: Torchwood og Parks and Recreation
Ravelryprosjekt


Tynne, lette prosjekter med et mønster som lett læres utenat er greit å ha med seg i veska, og Falling leaves-skjerfet er et sånt. Jeg liker de moseaktige fargene i garnet og det enkle bladmønsteret.

Mønster: Falling leaves wrap av Dory Brown
Endringer: færre masker og tynnere pinner, la til rillekant.
Garn: Ullcentrums 1-tråds
Strikket til: møter og forelesninger
Ravelryprosjekt


Jeg har samlet på meg en del garn i diverse tynn alpakka, og etter en del småprosjekter i garnet fins det også en del smårester i kurven. Min løsning på dette er å rillestrikke skjerf på tvers. Ikke så spennende, men veldig enkelt. Man legger opp en masse masker på en rundpinne, og så strikker man frem og tilbake med ny tråd på hver rad, endene knytter man sammen fem og fem som frynser. På den måten blir det ingen trådfesting, og det er ikke viktig å ha nok av noe garn, for man strikker de stripene man har. her har jeg bare brukt grått, hvitt og ulike nyanser av grønt, men fargekombinasjonene kan man jo gjøre som man vil med.

Mønster: Eget (legg opp ørten masker på pinne 4 og strikk til det blir bra)
Garn: Diverse rester i Pickles tynn alpakka, drops alpakka og drops baby alpaca silk
Ravelryprosjekt

Så lange er de.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar